Publicaciones

Costa-Ball, C. D. (2021). Estudio epidemiológico del déficit lector en educación primaria en Uruguay [Tesis de Doctorado, Universidad de Murcia]

Cuadro, A., Leibovici, G., & Costa-Ball, C. D. (2023). Differences in causal attributions of academic performance in secondary school students with learning difficulties based on the type of difficulty and their engagement in other rewarding activities. Ciencias Psicológicas, 17(1).e3004. Epub 01 de junio de 2023

Cuadro, A. (2010). La lectura y sus dificultades: Dislexia Evolutiva. Ciencias Psicológicas, 275-276.

Palombo, A. L., & Cuadro, A. (2023). Efecto de un programa de intervención en alumnos con desempeño ortográfico descendido. Folios, (57), 69-82.

Costa-Ball, C. D., Cracco, C., Cuadro, A., & García, J. J. L. (2023). Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ): An update of the literature and instrumental study with schoolchildren. Revista Latinoamericana de Psicología, 55, 140-148

Cuadro, A., Mailhos, Á., Estevan, I. M., & Martínez, F. (2021). Reading competency, speech rate and rhythm. Psicothema.

Cuadro, A., von Hagen, A. & Costa-Ball, D. (2017) Procedural differences in the calculation of the prevalence of reading difficulties in Spanish-speaking school children / Diferencias procedimentales en el cálculo de la prevalencia del retraso lector en escolares hispanoparlantes, Studies in Psychology, 38:1, 169-197

Hossain, Md I.,
Aznárez, L.,
Cuadro, A. (2023) Adquisición del acento léxico, el ritmo y la entonación en lectura en voz alta de escolares uruguayos de 8, 10 y 12 años.

Scroll al inicio